Waardevolle tips

Op deze pagina willen wij je graag wat tips geven van interessante informatie en/of handige tools.

 

Society 3.0 Boek van Ronald van den Hoff.

Dit boek beschrijft op een zeer heldere manier welke ontwikkeling wij de afgelopen (pakweg 200jr) hebben meegemaakt en hoe logische het eigenlijk is dat we nu in het tijdperk van de social media beland zijn.

Een samenleving die van agrarische naar industrieel veranderen, van collectivisme naar individualisme, van nemen naar geven en krijgen. Logische in een rij gezet en met een blik naar de toekomst zonder de pretentie te beschikken over de glazen bol.

Een samenvatting tref je aan op: http://www.mindz.com/plazas/Society3_0/wiki/Samenvatting_Society_3_0

Meer over dit boek en de schrijver vindt je op: http://www.society30.com/

 

Blinker software voor emailmarketing

Een uitstekende manier om regelmatig contact met je relaties te hebben is via een emailnieuwsbrief. Zelf gebruik ik al vele jaren het softwarepakket van de firma Blinker in Zoetermeer. Een van de eerste bedrijven op dat gebied en een nog steeds ver boven alle aanbieders uitgestegen pakket. Als je software zoekt voor nieuwsbrieven is het zeker de moeite waard de informatie over dit pakket eens op te vragen en te bestuderen.

Kijk voor meer informatie op http://www.blinker.nl

 

Wie is er nu echt expert in Social Media?

De wereld van de social media. Wie kan er nog om heen vandaag? Is het u ook al opgevallen hoeveel (zelfbenoemde) goeroes er zijn die zeggen er alles over te weten. Voor mij begon de social media pas echt te spelen in januari 2010. Met mijn pas verworven Ipad ging ik linkedin op en kwam vooral veel vragen tegen.

Na wat speurwerk kwam ik op de website van Anne Raaymakers. De volgende stap was naar een dagtraining te gaan van Anne over vooral Linkedin en Twitter.

Linkedin was ik wel al een beetje gestart en had zo’n 150 volgers en Twitter…..dat was toch niks voor mij?? Overladen met tips en suggesties ging ik naar huis en leerde de waarde van de tips van Anne goed kennen. Na de trainingsdag van Anne ben ik voortvarend aan de slag gegaan. Eerst met Linkedin en na 3 maanden ook Twitter opgepakt. Inmiddels ben ik een zeer ervaren Linkedin gebruiker met 3 accounts en zo’n 6000 contacten en eveneens een 3 tal twitteraccounts met ook dik 6000 volgers die elke dag gemiddeld 10 tweets van mij voorbij zien komen.

Ik heb bijzonder veel geleerd van Anne en nog steeds houd ik haar nieuwsbrieven alert in de gaten en leer van haar nieuwe tips. Ik kan een training van Anne Raaymakers over social media van harte aanbevelen als je veel meer over de mogelijkheden en kansen die social media je kan bieden wilt weten.

Kijk voor meer informatie op http://www.anneraaymakers.nl

Veel succes gewenst door Bart Weijers

 

Een leugentje om bestwil. Doen verkopers/sters dat wel eens?

Recentelijk was ik nauw betrokken bij een onderzoekje onder ruim 400 verkopers/sters die vragen kregen voorgelegd of ze wel eens “een leugentje om bestwil” of gewoon “in eigen belang” doen.

Achter deze link tref je de resultaten aan en daarmee krijg je een aardig beeld hoe commerciële mensen met deze verschillende situaties omgaan.

http://www.salesquest.nl/informatief/polls/uitslag-kleine-leugenstest.html