Bart Weijers begon zijn loopbaan in wonen in 1975 bij groothandel Vihamij Buttinger en maakte in 1978 de overstap naar Ucosan Sanitair. Gedurende 16 jaar was hij verantwoordelijk voor Ucosan in Nederland. In 1996 werd hij alg.dir. van Almat Keukens in Oisterwijk. In 1990 was hij een van de initiatiefnemers achter de Vereniging Comfortabel Wonen waarvan hij sinds 1997 voorzitter is. Sinds 2003 is hij werkzaam bij AMWEKO BV, het in de afbouwbranche gespecialiseerde direct marketing adviesbureau. Voor meer informatie kijk op www.amweko.nl


Investeer een postzegel voor een opdracht.

In mijn column van de vorige keer adviseerde ik u nu al te gaan werken aan uw kerstboodschap. Dé periode in het jaar waarin veel beslissingen over keuken en/of badkameraankopen gebeuren.

Zoals met alles is de voorbereiding essentieel voor het welslagen van uw actie.

Wanneer ik u door eerdere columns heb kunnen aanzetten tot het aanleggen van een database met mogelijke toekomstige klanten dan heeft u een uitstekend begin om met Direct Marketing ( ook wel Direct Advertising genoemd) aan de slag te gaan. Hoewel de aanduiding Direct Marketing meer inhoud dan alleen een brief sturen ga ik in deze bijdrage alleen over dat aspect wat schrijven en met de eerder aangereikte voorbeelden kunt u zo aan de slag om uw kerstactie succesvol te maken.

Voor een goede mailing komt er best wel het een en ander om de hoek kijken maar als het resultaat er dan uitkomt is dat extra leuk om te ervaren en motiverend voor een volgende mailing.

Waar moet u beslist aan denken bij de voorbereiding?

 Gaat u de brief zelf schrijven?

Een van de moeilijkste onderdelen van Direct Mail is het schrijven van de brieftekst. Kunt u dat zelf? Prima. Twijfelt u? Vraag dan extern advies. In elk geval moet u maximale aandacht geven aan:

Het lijkt een overbodige opmerking maar zorg dat u nakomt wat u beloofd heeft. Zorg dat de showroom aan kant is, de aanbieding in huis is en snel leverbaar is en uw medewerkers/sters weten wat er van hen verwacht wordt.

Wat zijn de nadelen van direct mail?

Zijn er ook nadelen aan direct mail zult u zich afvragen. Ja, het enige bezwaar van direct mail is eigenlijk de meetbaarheid ervan. Een eventueel falen komt genadeloos aan het licht maar successen komen ook duidelijker uit de verf dan met andere vormen van marktbewerking. Veel succes en bedenk….de aanhouder wint.

Wilt u reageren mail dan naar bcweijers@amweko.nl